Compania – furnizor de materiale de talie europeană
Grosvenor SCM, parte a grupului britanic Grosvenor Associates Corporation din 2005, furnizează soluţii complete dedicate industriilor de electronică şi electrotehnică, automotive, prelucrări metalice, textilă şi a materialelor plastice. Compania se remarcă printr-un vast portofoliu de produse, prin servicii de încredere, prin promptitudine şi flexibilitate.
La sfârșitul anului 2013, compania Grosvenor SCM a completat prezenţa în Europa prin deschiderea unui birou cu depozit propriu în Ucraina, iar în 2015 s-a deschis biroul şi depozitul din Serbia. Activitățile de import și distribuție transfrontaliere au devenit mult mai complexe, optimizarea proceselor fiind critică.
Managerul Grosvenor Electronics a rezumat dezideratul companiei astfel: „controlul și gestionarea comenzilor, implicit a stocurilor – pentru a putea scurta timpul de procesare și livrare a comenzilor clienților noștri, având în considerare gestionarea optimă a capacității de stocare și aprovizionare”. Managementul comunicării account managerilor cu clienții, respectiv eliminarea erorilor de livrare și estimarea necesarului de mărfuri au făcut parte de asemenea dintre problemele inerente ale dezvoltării.
În cazul volumelor tranzacționate de Grosvenor SCM (cifra de afaceri fiind de 4 milioane de euro în 2014) și al organizării extrem de compacte (10 salariați), eficiența este prima provocare. În plus, având în vedere că materialele și materiile prime de natură chimică sunt furnizate pentru procese de producție, compania nu-și permite situații de „lipsă de stoc” – ce pot genera chiar și întreruperea fluxului de producție a unor „key accounts”, implicând pierderi semnificative.
Implementarea Ascent ERP cu modulele Distribuție, Aprovizionare, Gestiune, Financiar – Contabilitate, CRM și WMS a fost un catalizator pentru business, orientând efortul unei echipe dinamice spre atingerea unor obiective de creștere ambițioase.
În urma implementării soluțiilor Ascent ERP, procesele se derulează într-un mod fluent. Comenzile clienților sunt gestionate eficient, centralizarea necesarului de aprovizionare în mod automat – și cu resurse umane reduse. Sistemul „transmite” ce se comandă, când se comandă și semnalează generarea comenzilor noi de aprovizionare, anunță că anumite repere sunt „în tranzit” (în curs de recepționare) – sau că anumite cantități minime nu sunt asigurate – în funcție de termenul de livrare al fiecărui articol („lead time”). Sincronizarea proceselor și comenzilor asigură existența mărfii potrivite pentru client, luând în considerare „istoricul consumului acestuia” și reducând la maxim „stocurile neperformante”.
Integrarea sistemului de „warehouse management” Ascent WMS în 2013 a redus și greșelile de livrare, ceea ce a condus încă o dată la creșterea satisfacției clienților. Spațiul în depozit a fost optimizat, iar gestionarea tranzacțiilor din depozit în strânsă corelație cu procesele derulate în „back-office” prin sistemul ERP a permis consolidarea Grosvenor SCM ca furnizor de încredere pentru clienți internaționali. Acest lucru a favorizat expansiunea către alte piețe naționale, conducând la un mix între dezvoltarea intensivă și extensivă cu efecte benefice pentru business.
Pentru a putea asigura trasabilitatea completă pornind de la oportunitățile de vânzare, compania Grosvenor SCM a optat și pentru integrarea sistemului Ascent CRM, astfel încât orice comunicare legată de nevoile curente sau viitoare ale unui client să fie valorificată ca o oportunitate ce va genera comenzi.