Despre companie
Societatea cu capital privat INTELIFORM SRL este unul dintre principalii furnizori de stanțe și matrițe, piese prototip respectiv piese de uzură pentru liniile de fabricație ale firmelor multinaționale și nu numai. Serviciile profesionale de proiectare de reper și produs, execuția, consultanța și asistența în timpul proiectării și fabricației, soluțiile de optimizare folosind analiza cu element finit sunt componentele unei activități inginerești și economice complexe. Grupul de firme Inteliform a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 2.5 milioane euro. Inteliform este prezentă pe piața de prelucrări mecanice din anul 2004.
Problema
Deși clientul avea organizate „pe hârtie” fluxurile de ofertare, preluare comenzi și producție, nu putea urmări în timp real aceste procese, nu avea informații referitoare la profitabilitatea pe comandă, fluxul era gâtuit de volumul de lucru pe redundant în anumite etape și apăreau în permanență situații de criză.
Compania trebuia să optimizeze și fluidizeze procesele comerciale aferente cererilor clienților, procesele tehnice și de proiectare, respectiv de aprovizionare în contextul unei organizări matriceale (fiecare cerere de ofertă devenită comandă fermă este tratată ca proiect unic, condus de un manager de proiect).
Soluția
Soluția Ascent ERP-MRP implementată a atins următoarele obiective definite:
- Reducerea timpului și efortului de ofertare
- Vizibilitate asupra oportunităților și ofertelor
- Creșterea CA prin câștigarea mai multor oportunități
- Aprovizionarea „just-in-time” cu materii prime și materiale
- Creșterea capacității de producție prin automatizarea proceselor
- Analize de flux și costuri pentru eficientizarea activității
Funcționalitățile principale ale modulelor MRP implementate:
Cerere de ofertă și simulare producție (antecalcul)
Departamentul Comercial introduce în sistem cererea de ofertă a clientului, care este transmisă spre procesare unui manager de proiect. Acesta face o simulare de cost și durată de execuție, oferta este apoi generată din sistem și trimisă automat prin e-mail. Statusul ofertei reflectă progresul oportunității de vânzare.
Comandă client și rețetă de produs
Când clientul transmite o comandă, aceasta se generează în sistem pe baza ofertei. Managerul de proiect este notificat prin e-mail și trimite comanda la proiectare. Tehnologul introduce rețeta de fabricație (tehnologia) a produsului, iar sistemul generează necesarul de materiale și se pot lansa automat comenzi la furnizori. Pe baza acestor informații, managerul de proiect lansează comanda de producție.
Planificare producție
Managerul de producție are la dispoziție un calendar cu planificarea tuturor comenzilor de producție pe utilaje, unde poate ușor să mențină o evidență și o bună vizibilitate asupra capacității de producție. De asemenea, acesta are la dispoziție un centralizator al ordinelor de producție, unde poate urmări execuția fazelor în timp real.
Urmărirea producției
Operatorii vor scana codurile de bare de pe fișa de lansare pentru operațiile executate atât la început, cât și la final, iar sistemul va contoriza timpul de execuție. O operație finalizată trebuie validată de CTC, care are la dispoziție o fereastră cu toate operațiile de validat, unde va introduce numărul de piese conforme sau neconforme.
Predare produse finite și generare de consumuri
Produsele conforme vor fi predate în gestiunea de produse finite pe baza unui bon de predare care efectuează și consumurile asociate, conform urmăririi producției. Scăderea materiilor prime și materialelor se poate lega și de momentul transferului în gestiunea de producție. În acest moment se poate genera un postcalcul real al costului de producție.
Livrare comandă client
Articolele produse vor putea fi livrate pe bază de aviz și facturate în condițiile ofertei inițiale cu care se păstrează trasabilitatea în sistem. Statusul comenzii client, al comenzii de producție și al oportunității de vânzare vor reflecta încheierea ciclului de producție și a cantităților livrate.