Business Days Iaşi, reflecţii după eveniment

business-days-iasi-dezvoltare-lantilui-de-valoare-erp-logistica

bizdays_logo_cmyk pt export-05

Trainingul nostru de logistică a fost provocator şi antrenant prin aşteptările şi exigenţele ridicate ale participanţilor la eveniment – lideri de piaţă din Iaşi, dar şi din întreaga regiune a Moldovei şi chiar din Republica Moldova – extrem de avizi de învăţare.

Am răspuns cu succes acestor provocări prin viziunea completă, know-how-ul consistent şi experienţa practică bogată dovedite din plin de panelul de speakeri invitaţi de la Yazaki Component Technology şi Lear Corporation.

Am identificat existenţa la nivel naţional a unui numitor comun de interes profesional ridicat pentru educarea practică pe sectorul logistic şi am decis să continuăm şi la Bucureşti, în octombrie, tot în cadrul Business Days, seria de evenimente pentru promovarea know-how-ului Ascent Soft şi invitaţilor noştri din industrie, care poate deveni o adevărată „şcoală de management de logistică„.

Soluţiile noastre informatice personalizate de MRP-WMS (planificarea aprovizionării şi managementul depozitelor) asigură trasabilitatea completă pe fluxul de producţie şi distribuţie a produselor, iar cele de transporturi completează fericit această abordare prin urmărirea curselor de marfă până la destinaţia lor finală, la poarta clienţilor.

Cu ajutorul lor se pot preîntâmpina situaţii excepţionale neplăcute şi diminua riscuri contractuale în relaţiile dintre partenerii de afaceri de pe întregul lanţ de aprovizionare şi desfacere (supply chain).

Cei mai mulţi participanţi la training au venit din segmentul de logistică automotive, bine reprezentat în Iaşi, dar am beneficiat şi de prezenţa a numeroşi antreprenori şi specialişti interesaţi de logistica pentru producţie, distribuţia de materiale de construcţii sau urmărirea proiectelor de advertising.

■ Logistica din automotive trebuie să facă faţă unei presiuni imense pentru reducerea costurilor şi livrarea „just in time” şi „just in sequence” (exact la timp şi doar în cantitatea planificată), exercitate pe întregul supply chain din partea liderilor de piaţă, marii producători globali de autoturisme.

Problemele ce îşi caută soluţii sunt numeroase şi diverse.

Ritmul tot mai rapid al producţiei de autoturisme, corelat cu reducerea constantă a buffer-elor (stocurilor tampon de rezervă) făcute de producători, creşte costurile şi riscurile asociate oricărei întârzieri de livrare a loturilor de piese şi componente auto.

O lipsă de corelare în planificarea şi executarea comenzilor pe acest lanţ de aprovizionare poate însemna asumarea de către furnizorul care poartă responsabilitatea a întregului cost aferent tuturor jucătorilor implicaţi în supply chain, inclusiv al costului orar de producţie întârziată sau oprită la producător.

Riscurile importante ce derivă din faptul că nu se poate decala nimic în orarul de livrare a componentelor la poarta clientului final au crescut mult şi costul asigurărilor personalizate de risc pe livrările logistice din automotive, iar vârfurile ocazionale de cerere (spike-urile) solicită o flexibilitate sporită a resursei umane şi organizatorică pentru acoperirea procesării tuturor comenzilor.

■ În logistica de producţie industrială, trasabilitatea pieselor şi sistemelor în fluxurile de producţie cu ciclu lung de realizare şi livrare presupune legarea în sistemele informatice a comenzilor primite de la clienţi cu comenzile interne de producţie pentru fiecare reper în parte.

■ Distribuitorii de vopsele şi materiale de construcţii gen bricolaj sunt interesaţi de ciclul de logistică a comenzilor, iar firmele de advertising doresc să îşi asigure trasabilitatea materialelor publicitare, precum şi planificarea şi urmărirea proiectelor de advertising lansate de clienţi.

Soluţiile propuse de speakerii noştri au inclus urmărirea cu coduri de bare sau etichete radio RFID a reperelor pe întregul flux logistic. Cu ajutorul unor transpondere (antene wireless) instalate în întreaga arie de acoperire, pot fi scrise şi citite etichetele (tag-urile) radio RFID cu cip asociate unei piese care trec prin aria de recepţie-emisie a fiecărei antene, putând fi astfel validate precis toate etapele parcurse pe traseul prin care trece un anumit reper, inclusiv la exteriorul spaţiilor închise şi halelor acoperite, acest gen de etichete fiind rezistente la intemperii.

Share this post